söndag, maj 10, 2009

Råsaftcentrifug

Dagen började med en färd till Ullared. Detta är väl rätt anmärkningsvärt då vi spenderade ett antal timmar vid detta fenomen igår. Igår införskaffades en juicepress som vi idag åkte in för att byta till ett modell som gick att plocka isär. Känns fräshare om man kan diska ibland.

Det var nog mitt kortaste gekås-besök någonsin. Drygt 30 minuter innan vi begav oss tillbaka till gislaved. Här har nu min nya vuxen-leksak prövats och jag har pressat äppeljuice. Helt färsk från äpplen till juice på 10 minuter. Det var nog den grönaste äppeljuice jag druckit någon gång. Nu ser jag fram emot att få pröva nya varianter. Några som står på tur är:
  1. Apelsin- och passionsfrukt
  2. Jordgubb, kiwi och lime
  3. Morot
  4. Tomat och gurka

3 kommentarer:

mia sa...

vad gott det lät!Skulle man kanske testa..speciellt bra för noah att få färspressat!

Anonym sa...

Jag kan bara intyga att det var gott och fräscht :)

Pappa

Carro sa...

låter supergott! =) Då är måltidsdryck kirrat för mitt och Marcus besök! ;)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: