torsdag, april 09, 2009

På zoo

I tisdags hade vi en föreläsning, eller lektion, som kallades förortsdjungeln. Detta gick ut på att vi skulle åka ut på lite äventyr. Vi skulle se saker som vi inte hade sett innan. Vi skulle åka till /dramatisk paus/ RÅSLÄTT. Denna hemska förort till Jönköping dit stadsbor inte vågar sig ut. Där ute i slummen där människorna skulle kunna tros vara av ett annat släkte. Vilken spännande eftermiddag!

Konceptet föll dock lite på att en tredjedel av vår klass bor på just Råslätt... :)

3 kommentarer:

mia sa...

Snacka om fördomar som finns.. Jag bodde sista tiden i jkpg på råslätt. Var fakiskt den bästa platsen jag bott på.Då har jag ändå bott i huskvarna och liljeholmen oxå.. Trevliga mäniskor och underbart med allt grönt.
Så det är ju synd att ni inte åkte dit för att uppleva hur man borde behandla sina grannar.. :)

mia sa...

Hej! hehe..precis..slipper oroa oss... :) förlåt att jag inte svarat på messet..ska titta på det nu ikväll igen så ska vi komma fram till nån dag..så löjligt att vi inte träffats innan..!

Philippa sa...

Hej kära syssling! Om du inte har märkt det redan så tänkt jag bara säga att jag har en ny blogadress: philippaheideman.blogspot.com

Ha det gött! Kram Philippa

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: