måndag, augusti 02, 2010

Veckans träningsschema

Förra veckans träning blev inte riktigt som det var tänkt. I början av veckan drog jag på mig lite av en förkylsning men eftersom det inte var så farligt försökte jag köra på med träningen som det var tänkt. Jag sprang 2 längre pass på måndagen och onsdagen (4x9 min). På fredagen bröt dock förkylningen ut så jag bestämde mig för att vänta med träningen tills jag var frisk. Nu är jag så gott som frisk men för säkerhets skull väntar jag tills imorgon med att börja träna igen. Då har kroppen fått vila i ungefär en vecka - Det kanske finns vinster med det också. Jag har i alla fall tänkt dra upp intervall-längden ytterliggare för att snart kunna gå upp i att totalt springa 45-55 minuter. Om sjukdomarna håller sig borta blir därför veckans träninsschema enligt följande:


Veckans träningsschema:

  • Tisdag: 2 min gång, 15 min jogging - Upprepa 3 gånger
  • Torsdag: 1 min gång, 10 min jogging - Upprepa 4 gånger
  • Söndag: 2 min gång, 15 min jogging - Upprepa 3 gånger

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ha lite koll på din förkylning bara så du inte fått streptokocker eller nåt. Jag gick till doktorn idag för att få ut lite hostmedicin, men kom hem med penicillin också då jag hade en bakteriell infektion, förmodligen streptokocker. Det är ju inte bra att träna om du har infektion i kroppen så var vaksam.
Av ren omsorg med en KRAM från din mamma.

Pappa sa...

Ta det lugnt i starten. Första tillfället efter en veckas uppehåll brukar gå mycket bra, även tidsmässigt, men sen kommer gärna ett baklslag de närmsta gångerna efter. Så ta ut flåset i lagom stora prtioner - och räkna med en veckas "startsträcka" i måttligare tempo. Lycka till :)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: