lördag, juli 31, 2010

Boksommar

Jag har haft en riktig boksommar i år. Har slukat bok efter bok på ett sätt som jag inte gjort sen jag var runt 13 år. Jag har försökt variera mig lite men jag har ett antal författare som jag fastnat för ändå. Mina två favoriter just nu är Camilla Läckberg och Kajsa Ingemarsson. Sen har jag klämt in lite andra böcker emellan - mest för att Läckbergs och Ingemarssons böcker skulle räcka längre. När vi var i Italien i juni köpte bland annat en bok som legat under "läser ju nu" ganska länge - Look again. Själva boken var faktiskt riktigt bra men eftersom den var på engelska slogs tempot av lite och en del av läsupplevelsen försvann eftersom jag inte behärskar språket lika bra.

Den sista boken jag avslutat är i vilket fall Kajsa Ingemarssons senaste bok Bara vanligt vatten. Det här var en riktigt bra bok och en av de få av hennes som nästan nådde upp i samma nivå som Små citroner gula (min favoritbok av nämnd författare). Boken var dessutom lite längre än vissa av hennes andra vilket gjorde att man verkligen fick njuta av handlingen innan den tog slut. Dock insåg jag att jag efter att ha läst boken att jag börjat förväxla bokens huvudperson (en bästsäljande författare) men Kajsa själv. Helt plötsligt hade jag fått för mig att Kajsa Ingemarsson var en snobbig överklassförfattar som såg ner på allt och alla. Haha... Jaja... En läsvärd bok i alla fall!

Klicka på boken så länkas du vidare till Bokus

4 kommentarer:

Mamma sa...

Ha! Den här har jag matat in som ljudbok och ligger strax på tur, men den första jag tänkt lyssna på är Kajsa Ingemarsson: Den Ryske Vännen. Ska jag kanske hoppa över den och direkt på den här istället? Du har väl läst den också kan jag tänka?

Madeleine sa...

Den ryske vännen är den enda av henne jag inte läst. Är ju lite en annan genre. Så jag kan alltså inte uttala mig om den. Men jag kan i alla fall säga att "bara vanligt vatten" är en riktig kajsa ingemarsson-bok med starka karaktärer och lagom händelserik handling =)

Caroline sa...

Klara inte av den engelska ja fick låna av dig tyvär :P Men ska börja på pappas läckberg :) Vill också träna, springa men ja e så kass, du får göra träningsschema åt mig ;) Tänk att jag nästan inte kan andas efter att ha spelat tio minuter volleyboll, hur ska vi få mig i form! ;)

Madeleine sa...

Haha... Betänk att jag när jag började träna kände mig redo att lägga mig ner på backen efter ungefär 3 minuter is sträck!! ;)Du får säga vad du tycker om Läckberg sen. Det är helt klart min absoluta deckarförfattare-favorit. Har inte fastnat för de andra jag provat.

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: