torsdag, juli 15, 2010

Jordgubbspaj

Eftersom jag har varit ledig mer eller mindre hela veckan bestämde jag mig för att överraska min hårt arbetande man när han kom hem idag. Dock hade jag inte direkt lust att stå och slava i köket för länge med tanke på hur sjukt varmt det är. Resultatet blev en jordgubbspaj. Har inte smakat den än men den ser ju läcker ut. Som ni ser är det en vanlig smulpaj men jag lägger ut receptet ändå.

Ingredienser:
100 g margarin
1-2 msk socker
1,5 dl havregryn
1,5 dl mjöl
Knappt 1 l jordgubbar
0,5 dl socker
1 msk potatismjöl




1. Smält margarinet och blanda sedan ned socker, havregryn och mjöl.

2. Rensa jordgubbarna och dela de eventuellt i lite mindre bitar. Lägg ut jordgubbarna i en pajform.

3. Blanda potatismjöl och socker och strö över jordgubbarna.

4. Fördela degen över jordgubbarna och grädda sedan i ugnen på 225 grader i 15-20 minuter.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: