tisdag, juli 13, 2010

Tisdagens träning

Att komma igång idag var riktigt tungt. Till att börja med missade jag helgens träningspass. Tanken var ju att springa på lördagen men efter att ha cyklat 2 mil med Martin fanns det ingen energi kvar i benen så jag bestämde mig för att skjuta upp det till söndag kväll. Under söndagen skulle vi åka till Skara Sommarland och eftersom de stängde redan vid 19 så tänkte jag att vi skulle vara tillbaka i tid för att hinna springa ett pass. Men efter en dag med bad och adrenalinkickar så stupar man i säng även om klockan inte är så mycket. Jag bestämde mig då för att acceptera att jag missade passet och fortsätta som vanligt denna vecka med nästa pass i schemat.
Det var tryckande värme idag vilket fick mig att skjuta upp träningen. När ett åskoväder sedan drog in insåg jag att jag nog fick vänta till kvällen. När kvällen kom fanns det inte mycket motivation kvar. Samtidigt visste jag att om jag hoppade även det här passet skulle jag ha missat tillräckligt mycket för att det skulle bli svårt att över huvud taget forsätta sen. Med lite peppning från Martin snörade jag på mig skorna. Sprang en annan runda idag eftersom regnet hade skapat vattenpölar i elljusspåret. Det blev därmed en ren asfaltsrunda men det funkade även om benen var tunga som bly. Det var skönt att jag tog mig runt och har anslutit till mitt schema igen men jag ska erkänna att dagens tempo nog var det sämsta hittils. Ändå var jag tröttare än någonsin tidigare. Drar slutsatsen att jag kanske får räkna med att vara inne i en lite tyngre fas nån vecka.

Glad att äntligen vara hemma igen stretchar jag ut på den svala balkongen...

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: