måndag, juli 05, 2010

Träningspass 4

Första träningspasset denna veckan. Jag har när jag planerat in mina träningspass försökt matcha så att jag inte jobbar den dagen. Tänker att det är lättare att tvinga ut sig själv när man inte är så trött. Även denna vecka var planerad på det sättet men eftersom jag hoppade in för en annan på jobbet idag så blev det en krock. Det medförde också att jag inte hade luset att springa på morgonen (eftersom jag började jobba 06.30). Idag blev det alltså en kvällsrunda istället. Om det berodde på att jag sprang på kvällen eller på att jag haft 2 dagars vila sen sist vet jag inte men idag var det mycket lättare. Kände redan under första intervallet att jag orkade trycka ifrån lite mer och höll under hela passet ett högre tempo. Bestämde mig för att springa hela slingan istället för att vika av vid dagiset som jag gjort tidigare. Det innebar att jag befann mig en bit hemifrån när jag avslutat det sista intervallet. Eftersom jag fortfarande kände mig fräsch körde jag ett 4minuters-intervall till. Så dagens träning blev allt som allt 20 minuter joggning. Alltså blir det ingen direkt ökning på onsdag utan bara en omfördelning av minuter. Det borde ju gå bra!

5 kommentarer:

Robban sa...

Bättre för styrkan och kondisen att träna på kvällen då man orkar mer då och kan pressa musklerna mer!
Troligen därför det kändes lättare också! :)
Starkt jobbat syrran!

Madeleine sa...

Men själva loppet kommer ju gå på morgonen så då är det ju bra att ha koll på vad man orkar då. Sen får man ju samma flås när man kör tidigt så konditionen borde ju ändå få sig en tjong

Anonym sa...

Börjar känna lite press att träna nu när man ser ditt schema. Bra jobbat!! Känns som att jag kommer bli ganska långt frånsprungen i Stockholm :o)
Kram,
Stina

Madeleine sa...

Ska du springa tjejmilen? I så fall måste vi ju sammanstråla (finns det ett sånt ord) efteråt =)

Anonym sa...

Springa är ju lite att ta i :) Men jag ska ta mig runt iallafall... tycker absolut vi måste ses efteråt! Vi kommer ner lördag morgon och åker hem måndag. Tänkte hinna shoppa lite och så på lördagen.Ska bli super skoj!

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: