torsdag, februari 05, 2009

Morotssoppa i riksdagen

Har varit förkyld och tagit två "plugga-hemma-dagar". Igår gick det väl rätt segt. Började på den boken som vår lärare sa innefattar hela kursen på G-nivå. Tänkte att 200 sidor kan jag väl ta mig igenom och sen kan jag ju ta de mer analyserande böckerna när jag väl har grunderna klara för mig. Så jag plockade fram överstrykningspenna och anteckningsblock och slog upp boken. Tji fick jag!!

När jag börja färga den relevanta texten insåg jag snart att konceptet var ohållbart. Boken är skriven otroligt sammanfattande och bara det viktigaste nämns. Min teknik skulle därför få konsekvenserna att boken skulle se ut som den intagit en alldeles för stor dos av morötter.

2 kommentarer:

Knubbe sa...

Köp flera färger så får du en sallad :) Om inte annat kan du kategorisera vad du strukit under på så vis..

Anonym sa...

Grönt för det du måste beakta, gult för det som du kan fundera över och rött för det du kan strunta i... Lycka till!

/Sven

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: