söndag, februari 01, 2009

Tjejhelg

Mötte upp med mamma igår för att spendera dagen och kvällen ihop utan några pojkar. Vi gick runt och tittade lite smått i affärer och tjatade innan vi gick bort till Jensens för att äta lite god mat. När vår servitris kom för att ta uppbeställningar så fick jag den där känslan av att jag kände honom och första tanken var att uppenbarligen äter på Jensens alldeles för ofta :) Men insåg efter lite funderande att detta inte var anledningen till att jag hört rösten innan. Vi jobbade ihop för två somrar sen. Så nästa gång han kom till bordet så frågade jag, enligt mig lite diskret, om han hade jobbat på hemglass. Sen sa jag att vi hade jobbat ihop en sommar.
Svar: "Eeehh.. jaha?"

I övrigt var maten god även om det var lite strul med att få den vilket resulterade i att mor min redan ätit upp när jag började. På kvällen bar det av till SF för att titta på chickflick. Man måste passa på när det finns nån som ställer upp att titta på sånt :)

Det har varit en mysig helg allt som allt. Tack mamma! :)

Jag har förresten till och från sen i julas dragits med bananflugor och i helgen var det en "till"-period. Mamma tipsade då om att jag skulle hälla upp lite vinäger i en behållare. Sagt och gjort, nu står det en espressokopp med äppelcidervinäger i köket. Det lockade verkligen till sig flugorna. De flyger omkring runt koppen allihopa... Frågan är bara vad jag gör med de nu?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Madde, jag håller med. Tack gumman! Det var verkligen en mysig helg. :D Vi får göra detta lite oftare. Måste väl passa på innan du har delat hushåll med din fina Martin, fast han kanske är snäll och ger dig ledigt någon gång? ;)
KRAM från mamma.

Anonym sa...

Förresten apropå dina bananflugor: Nu när du samlat ihop dem på ett och samma ställe kan du väl kväva dom eller skjuta dom eller nåt? ;)

Anonym sa...

Haha, jag fick ungefär samma reaktion från honom när jag och Anna åt där i somras och sa hej...
Tydligen inget han är stolt över :P

Anonym sa...

Kul att ni hade kul :)

Anonym sa...

Ang bananflugorna. Häll en skvätt vatten och några droppar diskmedel i vinägern, så drunknar flugorna. Väldigt effektivt.

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: