torsdag, november 25, 2010

Privatlektion i salsa

Det var ett tag sen jag skrev. Hade ju tänkt mig ett inlägg om barnvaktningen förrförra helgen och middagen hos Putte och Maria i helgen. Vi får se om det kommer senare. Börjar ju känns lite inaktuellt nu.

Igår var vi i stan för att gå på näst sista salsalektionen. Av någon anledning har fler och fler par droppat av under terminen och de sista veckorna har vi bara varit två par. Igår var dock det andra paret bortresta vilket innebar att jag och Martin fick privatlektion. Det var verkligen lyx även om man kände sig lite dum ibland i och med att man blev rågranskad i 60 minuter. Det fanns ju ingen annan att hjälpa. Men oj, vad man lärde sig. Istället för att dra på massa nya turer så jobbade vi med de som vi redan kunde för att försöka få lite mer känsla och precision. Eftersom vår lärare stod och tittade precis hela tiden kunde han gå in och visa på småsakerna som vi gjorde fel.

Dessutom var det väldigt bra när han bytte ut mig eller Martin och själv var danspartner för då kände han ju saker som inte direkt syns. Jag har ju från dag 1 haft väldiga problem att följa (inga kontrollbehov här inte). Jag är medveten om det men har haft svårt att korrigera. Så igår när läraren skulle dansa igenom en tur med mig så bröt han. Satte på snabbare musik och dansade sen fritt så jag hade inte en aning om vad som skulle hända. Jag var helt plötsligt tvungen att följa för jag hade i99nte gjort turerna som han gjorde. Dessutom gick det så fort så om jag försökte dansa på egen hand så hann jag inte med snurrar och sånt. Det var vansinnigt kul och jag tror det lossnade lite hur jag ska göra för att följa. Han sa i alla fall att det hade blivit en synbar förbättring i slutet av lektionen =)

Nu är det bara en lektion kvar och det blir ingen fortsättnignskurs nästa termin. Hur ska vi nu göra? Om det är någon som har något tips på forsättnignskurs i salsa så är det bara att höra av er.

1 kommentarer:

mia sa...

Vad kul! Eller hur är dom bra?!
Tänkte jag skulle börja läsa twilight.. har du läst dom?

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: