tisdag, november 02, 2010

Tisdag och tisdag är inte samma sak

Spännande dag idag. Normalt så ska ju jag jobba på fritids på tisdag-eftermiddagarna men just idag hade jag meddelat att jag inte kunde eftersom vi skulle ha didaktik-pass på skolan. På förmiddagen skulle jag dessutom träffa några klasskamrater för att göra en gruppuppgift. Klockan ringde vid 7 och det var bara att gå upp och göra sig i ordning. Tio minuter innan det var dags att gå till tåget kikade jag in på min Facebook för att se om jag fått svar på vilken tid vi skulle ses. Det hade jag fått. Klockan 9... Nästa vecka!!!

Jag hade lyckats snurra ihop datumen. När jag först pratade med rektorn för fritids så jag att jag skulle vara ledig den 9:e. Detta var inga problem sa hon eftersom det var på höstlovet när det är färre barn. En vecka senare ringde de från fritids och frågade när jag skulle vara ledig för de hade fått höra att det var på livet men på läppen stöd det 9:e. Något datum hade jag inte i huvudet men att det var på livet kom jag bestämt ihåg. De ändrade därför papprena till den 2:r.

Följaktligen kunde jag inte jobba idag eftersom vikarie var insatt. Jag kan inte heller jobba nästa vecka eftersom didaktik-passet kommer vara obligatoriskt även om det infaller den 9:e.

Lärdom: lita aldrig till det egna huvudet. Kalendrar är till för att stöta och blöta och bör konsulteras inför allt som skulle kunna likna ett beslut.
Published with Blogger-droid v1.6.4

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: