torsdag, februari 24, 2011

Barnvakt är en bra ursäkt för att få umgås

Igår skulle jag vara barnvakt åt Zixten i ett par timmar. Innan det var dags att åka hann jag dock fixa lite grann till tentan (även om jag som vanligt ligger efter). Efter lunchen tog jag bilen, som Martin hade lämnat hemma för att jag skulle kunna vara barnvakt, och åkte iväg. När jag kom dit verkade dock pojkens mamma lite förvånad att se mig. Planerna hade ändrats och någon barnvakt behövdes inte längre. Någonstans i vardagens all förvirring glömdes det dock bort att berätta detta för själva barnvakten.

Det gjorde egentligen inte så mycket. Jag fick en trevlig eftermiddag där jag fick ett avbrott från plugget och istället fick busa med en mysig 4-åring och dricka kaffe och ha det trevligt med hans mamma. När Martin slutat jobbet kom han också dit. Då blev det lite kvällsfika och tv-mys innan det var dags för oss att åka hemåt.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: