tisdag, augusti 14, 2012

Lazy and boored

Har haft ett par sega ta-dagen-som-det-kommer-dagar då det inte hänt mycket. Det är väl nackdelen när Martin jobbar och jag är hemma hela dagarna. När helgen kommer är han trött och vill ta det lugnt medan jag klättrar på väggarna av att inte ha suttit ensam i lägenheten en vecka. Samtidigt vågar jag ju inte dra iväg och hälsa på människor som kräver övernattning eftersom jag bör vara tillgänglig för att jobba om de ringer från kommunen. I alla fall, i helgen erbjöd sig ändå Martin att vi kunde hitta på nåt men jag själv kunde inte komma på något alls.

It's the doubleedged sword of being lazy and being boored.

Min fina man tog tag i situationen och drog med mig till stan för lite fika. Det visade sig vara jönköpingskalaset så det var gott om folk och aktiviteter och vi promenerade runt en stund.

Idag ska jag försöka att inte sova bort hela dagen så jag har börjat på ett nytt projekt. Köpte lite tyg förra veckan som idag ska göras om till påslakan till vår lilla babykorg.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: