måndag, juni 22, 2009

Midsommarafton

I helgen var det midsommarfirande som gällde. Drog med pojken ner till västkusten igen, men denna gången söder om Halmstad. Tänk vad mycket han fått se sen han blev tillsammans med mig: Strandgården, Gullbrannagården och Forserum :)

På vägen ner spöregnade det vilket var lite illavarslande då vårt boende för natten bestod av ett 15 år gammalt kupoltält. Men ungefär när vi svängde ut på E6:an kom solen fram. Resten av dagen var faktiskt skön. Det blev lite molnigt ibland men det regnade aldrig. Inte förrän vi skulle dansa runt midsommarstången på kvällen. Då kom det några droppar. Angående midsommardansen. Jag har tagit danslektioner till och från sen jag var 16 år och ändå kunde jag inte bemästra "höger hand till grannen och vänster till den andre". Vad säger det om kvaliten på min s.k. dansundervisning? Jag kanske borde vända mig till plus. :)

På kvällen fick vi ett ryck och bestämde oss för att ett kvällsdopp i havet vore en bra idé. Drog på mig en tjock go sweatshirt, virade en handduk runt benen och gick neråt stranden. När vi kom ner och insåg att det blåste tokmycket och att vi frös bara av att stå där nere började jag dock ifrågasätta hur bra idé det egentligen var. Men modiga som vi var badade vi ändå (med bada menar jag att vi sprang ut tills vattnet nådde knäna, la oss på botten och sprang in igen).

Trots att vårt tält under natten läckte in vatten och att det på lördagen regnade så mycket att vi åkte hem rätt tidigt måste jag säga att det nog var en av mina bästa midsommaraftnar (hur säger man egentligen afton i plural?).

2 kommentarer:

Carro sa...

Det blir Gislaved sen =)

Anonym sa...

Det är helt ok hanterat i plural vad gäller aftnar :D Sen måste du absolut tala om när PLUS sänder programmet =D

/Sven

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: