torsdag, maj 06, 2010

Liv fullt av böcker

Började dagen med att åka in till stan för att förbereda morgondagens opponering. Det gick nog rätt bra men alla har verkligen tolkat uppgiften helt olika. Hoppas inte lärarna hade någon färdig mall för vad de ville ha. När vi var klara skrev jag ihop svaret på en fråga om ungdomsintegration till tentan i samhälle, medborgare och livsmönster. Igår punktade jag upp ungefär vad jag skulle kunna tänka mig ha med i svaret men lät det sedan vila till idag. Själva förarbetet gjorde jag i tisdags så när jag väl satte mig idag hade allt hunnit sjunka in i huvudet och det var egentligen bara att skriva ner mina tankar.

Ikväll ska jag läsa igenom resten av uppsatserna inför imorgon och förhoppningsvis hinna kika lite på boken Sprawl. När jag läste en kompis svar på frågan, som blivit godkänt, insåg jag dock att litteraturanknytningen inte var så stark. Det var främst en reflektion av vad man såg under promenaden och vilka som kunde tänkas bo där.

Innan jag tar tag i nåt av det där ska jag dock ta en promenad i solen. Kombinerad motion och frisk luft. Får dessutom lyssna lite mer på min ljudbok. Börjar närma mig upplösningen nu tror jag. Fördelen med att lyssna på kriminalromaner jämfört med att läsa de är att det tar så mycket längre tid. Man hinner njuta av de längre. Den här gången har jag faktiskt också lyckats läsa en bok under samma tidsperiod utan några större problem. Läser min vanliga bok på kvällarna som för övrigt också börjar närma sig upplösningen.

3 kommentarer:

mia sa...

hej! Har du robbans adress?

mia sa...

böcker böcker.. :) läser du 2 samtidigt?

Madeleine sa...

Läser en roman och lyssnar på en deckare. Ljudboken är bra när man ska diska/laga mat/träna/städa. Lite underhållning medan man gör allt tråkigt i livet.

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: