söndag, maj 23, 2010

Sommarhelg

Oh vilken härlig helg! Igår var det superväder så jag och Martin åkte in till stan där vi tillbringade ett par timmar i stadsparken. Vi gick runt och tittade på getter och lamor och njöt av solen. Efter ett tag satte vi oss uppe på en stenhäll i det gröna och avnjöt vår medhavda picnic.



Vi passade även på att uträtta några ärenden - köpte cykeldäck och sommarkläder till Martin. Sen blev det dags för middag på La Dolce Vita. En plankstek blev det =) Kvällen avslutades sedan med Prince of Persia. Tänkte jag skulle vara lite snäll och gå med på att se nåt annat än chickflicks. Den var faktiskt riktig bra. Spännande men ändå en typisk disney-produktion med lite magi, lite kärlek, lite humor och mäktig musik!
Idag var det konfirmationsavslutning i kyrkan och några av mina elever från VFU:n var visst med. Eftermiddagen har jag ägnat åt att sy. Har gjort om en gammal reklam t-shirt till ett linne som jag kan ha på dansföreställningen på lördag. Hade inga vita linnen. Sen har jag lagat ett par av Martins byxor och gjort om ett par jeans till ett par shorts. Tänk vad kreativ man kan va.








När jag suttit med detta ett tag kom Martin och meddelade att det fanns mat uppdukad ute på balkongen - vilken lyx! Så supergott med grillspett, klyftpotatis, sås och en fräsch sommarsallad i kvällssolen.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Någon har nämnt för mig att det är olaglit att grilla på balkongen? :P

Madeleine sa...

Haha... Den personen ljuger. Däremot kan grannarna klaga och om man då inte lyssnar till de så kan de rapportera till hyresvärden som i värsta fall kan vräka en om man vägrar lyda. Men vi har ingen över oss så troligtvis kommer vi inte få några klagomål...

Christian sa...

Hej,

jag heter Christian och jobbar på uppdrag av Unity Line. Vi har för tillfället kampanjerbjudanden på Sparesor till Polen. Efter att ha läst din blogg tänkte jag att det är intressant för dig att ta del av.

Om du går in på http://unityline.se/ kan du läsa mer om vilka paket vi erbjuder just nu under Grupperbjudanden!

Hoppas du hittar något trevligt!

Vänligen
Christian

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: