onsdag, september 08, 2010

Stockholmshelg med Tjejmilen

Det har blivit en rätt lång paus här igen. Skolan började med full fart och med all den läsning, skrivning och pluggande över nätet det innebar fanns det inget direkt sug efter bloggen. Börjar nu snart närma mig slutet av första delkursen (eftersom vi började en vecka för tidigt). På torsdag delas hemtentorna ut så nästa vecka kommer ägnas åt den samt att förbereda kompletteringarna från det jag missade i slutet av våren. Vi får alltså se hur mycket jag hinner blogga närmsta veckan.

Helgen tillbringades i Stockholm. I fredags efter Martin slutat jobbet tog vi bilen uppåt. Vi hade tagit med oss fika så vi stannade efter ungefär halva vägen och myste lite innan vi fortsatte upp till Lovisa och David som vi skulle bo hos. Efter en mysig kväll och några timmars sömn bar det av in mot stan för att hämta ut nummerlappar till söndagens stora event - Tjejmilen! det var supermycket folk i tälten så jag och Lovisa, folkskygga som vi är, tog oss ganska raskt förbi alla sponsorer. Vi fortsatte sedan ner mot söder där vi mötte upp Martins mamma, med vänner, för att ta en fika. Kladdkaka på underbara DaCapo.

Vi åkte sedan hem till Åkeshov igen där David nu hade vaknat. Eftersom han hade jobbat natt hade han inte mycket mer än somnat innan vi gick upp på morgonen. Vi kopplade av med lite Solsidan innan vi började göra oss i ordning för att gå ut. Som tack för Lovisa och Davids fantastiska insats som värdpar på vårt bröllop i vintras bjöd vi med oss de på restaurang. En supergod middag med mycket trevligt sällskap blev det. På söndag morgon vaknade vi med lite nerver som kittlade. Efter en ordentlig frukost åkte vi ut till gärdet där starten för tjejmilen skulle gå av stapeln. Hade vi vetat hur fullt det skulle bli så hade vi nog varit där tidigare. När vi väl hade hittat startfållan så var de redan superfulla vilket innebar att jag och Lovisa hamnade ganska långt bak i startgrupp 4. När loppet sedan drog igång så var det så trångt så första km gick i princip i gångtempo. Det var lite synd men ungefär när vi sprang över kanalen ut på djurgården så började det lätta och efter 5 km gick det att hålla valfritt tempo. Mitt mål i år var att orka jogga hela vägen och detta lyckades jag med. Dock tog det emot när jag efter 8,5 km insåg att jag hade en lång uppförsbacke framför mig. Den sög ordentligt i benen. Precis när jag kommit upp för backen såg jag dock Martin och David stå och heja och energin gick upp i topp för några minuter. Precis den kick som behövdes för att ta sig i mål!
Peppade i startfållan


Mindre än 1 km kvar...


Belöningen!

1 kommentarer:

Mia sa...

Vad duktig du är!Förlåt att vi inte kunde komma till din din födelsedag..

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: