söndag, januari 23, 2011

Födelsedagsfirande av brodern

Nu har snart ännu en helg passerat. Den här helgen har jag varit helt ledig. Uppsatsen försvarades i onsdag och är klar när jag gjort några mindre ändringar. Så till helgen...

Igår fyllde min lilla storebror år varpå han med flickvän bjöds hit. Vi åt middag och spelade tv-spel. Vi har nu äntligen fyra handkontroller till vårt wii så de var vi tvugna att pröva. Det blev ett smärre kaos när fyra personer ska spela tillsammans som ett lag i New Super Mario Bros. Det är inte som på den gamla goda tiden (8-bitars som jag är uppvuxen med) där man spelar varsin bana och sen byts av i godan ro. Nej, här ska alla som är vara med samtidigt i samma bana. Att vara fyra stycken figurer i skärmen samtidigt där alla måste hoppa framåt i ungefär samma tempo för att ingen ska råka släpas utför ett stup är inte det lättaste. Lägg till det att varje spelare vill ha lite roligt och plockar upp och kastar iväg nån annan eller hoppar och studsar på den andres figurer. KAOS! (men roligt så klart).

Till middag åt vi i alla fall nån slags laxbakelse till förrätt. Landgång i tre våningar med cream cheese och gravad lax mellan varje våning och på toppen. Till varmrätt var det ugnsstekta kycklingklubbor med ris, skysås och kokta grönsaker. Till efterrätt blev det en form av cupcake. Har länge varit sugen på att pröva att göra detta men inte vågat. Nu var det dags för ett första försök och det funkade faktiskt även om jag till nästa gång ska jobba lite mer med utseendet på den (och kanske testa en annan smaksättning på frostingen). Tyvärr glömde jag ta några kort under gårdagen så ni får använda er fantasi.

1 kommentarer:

Pappa sa...

Låter hur kul och trevligt som helst... för att inte tala om gott!!!

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: