måndag, januari 17, 2011

Skrivarstrul

För drygt en vecka sen började vår skrivare strula när jag skulle skriva ut lite bilder. Vi fick en ny skrivare i julklapp som verkligen är superbra så man blir ju lite lack när den inte funkar. Vi fick i alla fall upp felmeddelande att det var fel på skrivhuvudet. Vi satt under söndagen och försökte lösa det själva enligt instruktionerna i själva skrivaren men ingenting fungerade.
På måndagen åkte Martin till jobbet och jag bestämde mig för att vara lite vuxen och ringa till Lexmarks support. Jag tycker inte alls om de sortens samtal och brukar så gott som alltid skicka mail istället om det går. Under söndagskvällen hade vi faktiskt skickat iväg ett mail men då jag var otålig med att få skrivaren att fungera igen så ringde jag supporten. Fördelen med att vara hemma dagtid är ju att man kan ringa när ingen annan ringer (=ingen telefonkö). Efter att ha testat lite olika lösningar drog support-killen att det måste vara själva skrivhuvudet som är sönder och sa att han skulle skicka ner ett nytt till oss. Detta skrivhuvud kom idag, levererat till dörren (En till fördel med att vara hemma dagtid: Man är hemma när leveranser kommer oanmält på obegripliga tider). Det var bara att installera och nu funkar skrivaren igen. Bonus blev att det i skrivhuvudpaketet skickades med nya patroner i samtliga färger och vi har knappt använt de gamla patronerna så nu har vi så vi klarar oss ett tag!

2 kommentarer:

mia sa...

Ja! Det är skoj när man får känna det där duktiga.. :) skulle oxå vilja träna på gym, men det är så gott som omöjligt att hitta den tiden när man har barnen och p jobbar natt. Så det passar perfekt att kunna träna hemma så fort barnen har gått o lagt sig. Önskar jag gilalde att springa som du, har försökt.. men det var inget vidare.. men det ser härligt ut.

Pappa sa...

Vilken bra lösning på skrivarproblemet :) Dubbla uppsättningar patroner utan extra kostnad... nice!

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: