torsdag, januari 13, 2011

Jul och Nyår

Oj! Nu har det verkligen varit ett långt uppehåll här på bloggen. Det har varit lite fullt upp sen sist med julfirande och uppsatsskrivande. Tänkte att jag fortsätter där förra inlägget slutade. Väl framme i Luleå blev vi upphämtade av svärmor och åkte sedan vidare de sista 20 milen till Porjus. På vägen stannade vi dock till hos Martins farmor i Jokkmokk och fikade lite. Vi stannade sedan i Porjus i 1½ vecka och firade en supermysig jul.
På julaftonsmorgon kom Martins syster med familj över för att äta frukost med oss. Leah och Linus hade fått ett par presenter redan på morgonen, bland annat den här fågelboken som Linus visar upp.


I den eviga väntan på tomten blev det lite pusslande. Det här pusslet, på 1000 bitar, var faktiskt färdiglagt innan frukost på juldagen.


Så äntliga kom det efterlängtade besöket. Lilly var väl lite avvaktande till att börja med men när hon insåg att han hade massa roliga leksaker med sig blev han snabbt accepterad.



Vi hade riktig tur under den här norrlandsresan då vi bara hade ett par riktigt kalla dagar. De flesta dagarna låg temperaturen på mellan 10 och 15 minusgrader. Detta utnyttjade vi med att dra med Leah och Linus till Porjus slalombacke och åka madrass, bob och en slags snowboard. Superkul hade vi även om det var lite jobbigt att knata uppför ibland. Nedför gick det ju fort. Ibland gick det lite för fort så madrassen stannade kvar men jag fortsatte visst på egen hand.



Nyår firade vi hemma hos Martins syster med familj och några vänner. Mysigt med god mat och trevligt sällskap. Hann även med lite sällskapsspel innan vi begav oss bort till Laponia för att titta på nyårsfyrverkerierna.

Sista kvällen insåg jag att jag fortfarande inte hade varit med på någon skotertur. Martin hade varit ute och åkt lite grann men särskilt mycket hade det inte blivit. Så vi drog på oss skoteroveraller och begav oss ut. Jag åkte ju sist jag var uppe men jag hade glömt att det var så svårt att styra. Vi delade skoter och turades om att köra. Mysigt och roligt även om det inte gick superfort när det var jag som satt fram.

1 kommentarer:

mia sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det!
<se där! Är du nöjd med din??
har precis börjat använda den..så "appar" förstår jag mig inte riktigt på än.. :)
Men får nog en lektion i detta i helgen hos mamma,.. :)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: