fredag, januari 14, 2011

Ny bok på G

Jag har nu läst två böcker av Dan Brown - Gåtornas palats och DaVinci-koden. Båda böckerna var riktigt bra även om jag faktiskt tyckte Gåtornas palats var snäppet vassare. Min matte-skadade hjärna blev så exalterad av allt kod- och krypteringsnörderi.

Jag har köpt in samtliga av Dan Browns böcker men bestämde mig för att ta en paus innan jag fortsätter. Jag vill inte läsa mig trött på en bra författare. Nu tyckte jag att det var dags att utmana mig själv och läsa något jag aldrig läst förut. Jag valde en riktig klassiker som man bör ha läst - Sagan om ringen. Jag har aldrig gillat fantasy men eftersom alla säger att boken är bättre än filmen så börjar jag med den. Efter att ha läst böckerna kanske jag orkar ta mig igenom filmerna också. Böcker har ju en tendens att ge lite mer djup än filmerna. Hittils är boken helt ok och jag har börjat att komma in i den. Fast jag valde nog inte den nyaste översättningen. Språket är rätt gammaldags men det kan väl vara bra att bredda sina språkkunskaper lite.

1 kommentarer:

mia sa...

hej! jag lyssnade på första boken. Var riktigt bra, men det skiljer otroligt mkt från filmen, så läser du den först så blir du rejält besviken.
Kul att dan brown böckerna blev så bra! Jag sitter och sucktar efter augusti.. då kommer näst sista twilight filmen ut.. och vill inte läsa boken innan. Man blir ju alltid besviken då. Föredrar att fylla i historien efteråt.. men ska jag vara riktigt duktigt måsta jag vänta ända till 2012..då kommer sista filmen.. suck..

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: