onsdag, juli 13, 2011

Äggmiddag

Jag jobbade bara ett par timmar på förmiddagen igår för att täcka upp under fruktleveransen. Det är inte klokt vad mycket roligare det är att jobba när det faktiskt finns något att göra. Annars går en typisk arbetsdag ut på att hela tiden leta efter någon kartong, någonstans inne på lagret, där åtminstone hälften av innehållet går upp på hyllan. Utöver detta sitter jag mycket i kassan (eftersom jag jobba mycket kvällar) vilket innebär en hel del väntan då det i perioder är rätt tomt på kunder. Det är ändå ett helt ok sommarjobb. När man går hem så går man verkligen hem och glömmer allt som har med jobbet att göra. Det krävs heller ingen förberedelse innan man går ditt på morgonen. Igår jobbade jag hur som helst bara ett par timmar på förmiddagen och var således hemma redan klockan ett.

Förra veckan jobbade jag kvällar och hela helgen så jag och Martin hann inte träffas så ofta. Aha, tänkte jag. Nu hade jag chansen att överraska med en mysmiddag. Jag köpte hem entrecote på bit som jag planerade att grilla. Till det skulle det bli pommes, bearnaissås och en god sallad. Eftersom Martin jobbar över en del för tillfället skickade jag ett sms att han skulle höra av sig när han slutade. Då skulle jag ha ungefär en halvtimme på mig att förbereda.

Kvällen blev dock inte riktigt som planerat. Martin missade mitt sms och kom hem medan jag fortfarande stod i duschen och maten låg i kylen. Vi anpassade oss och bestämde oss för att laga maten tillsammans istället. Igång med grillen och in med pommesen i ugnen. När köttet skulle på grillen tyckte vi det luktade lite underligt men kunde inte avgöra om det bara var den där vanliga lite småäckliga lukten som blir av rått kött. Vi grillade i alla fall upp bitarna, dukade fint och förberedde resten av maten. Till slut var allt klart och vi satte oss ner för att äta. Vi skar upp varsin tugga kött... Och den smakade ruttet ägg! Jag tittade på Martin och insåg av hans min att det inte bara var jag som hade någon konstig smak i munnen. Vi spottade ut köttet och slängde resten. Vår middag bestod till slut av pommes med sås. Stämningen hade fallit något och även om kvällen var mysig går det inte direkt att säga att själva middagen var det.

Vi gick sedan bort till affären för att få tillbaka pengarna och när vi kom hem igen började jag fundera på hur vi hade kunnat missa lukten från första början. Hela lägenheten stank ägg!

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: