torsdag, juli 14, 2011

En effektiv torsdag

Efter en lite seg början på dagen blev det bättre. Hade bestämt mig för att få lite gjort idag när jag ändå hade en heldag ledig innan jag börjar jobba igen. Jag började med att förbereda på hemmaplan och sortera porslin. Vi fick en kartong fylld med diverse grejer av Martins bror så jag kollade igenom vad vi behövde, vad som var i bra skick och vad vi hade plats för. Resten åkte ner i en kartong tillsammans med en servis som vi bestämt oss för att göra oss av med. Jag passade också på att paketera lite klänningar jag köpt på tradera. Sen gick jag ner till bilen och rensade ur allt skräp som vi samlat på oss och torkade sen ur den ordentligt invändigt. Vi har nog inte gjort det en enda gång sen vi köpte den. Det sista jag gjorde innan det var dags att åka var att bära ut gamla kasserade datorer och dvd-spelare som tog upp massa plats i vårt alldeles för lilla förråd.

Sen åkte jag in till stan där porslin lämnades på Erikshjälpens secondhandbutik, allt skräp kördes ut till sortergården, födelsedagspresenter införskaffades likaså blommor till en balkonglåda och bilen tvättades. Jag hade egentligen tänkt tvätta bilen i en "gör-det-själv-hall" och hade till och med tagit med mig tvätthinken full med grejer. Men i slutet av dagen befann jag mig på fel sida stan och det kändes som ett oändligt projekt att åka runt Munksjön för att komma till rätt bensinmack för att sedan köra hela vägen tillbaka igen. Istället var jag inspirerad, efter ett samtal med min far, att testa på K24's biltvätt. Den var verkligen supersmidig. Man behövde inte ha med sig någonting, allting fanns där. Det var inte särskilt dyrt och det var nästan lite roligt. Så nu är vår bil ren och fin... Rättelse: Den var ren och fin - i ungefär 3 minuter tills jag lämnade K24 och körde hemåt i ösregn.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: