torsdag, juli 14, 2011

Godmorgon Torsdag

Idag tog Martin bilen till jobbet för att jag skulle kunna fixa lite grejer. Eftersom jag jobbat mycket kvällar har jag ruckat lite på min dygnsrytm och även om jag går och lägger mig samtidigt som Martin så somnar jag sällan innan 12. Fine, tänker jag, eftersom jag somnar om efter att han gått till jobbet och sedan sover ut till 8-tiden. Idag fungerade inte riktigt den planen. Eftersom jag skulle ha bilen fick Martin gå upp lite tidigare för att hinna med tåget in till stan. Han satte sin telefon på alarm och vi vaknade runt halv sex. Jag försöker somna om men vaknar efter ett tag av att telefonen börjar ringa igen - den hade bara gått in i snooze-läge. Efter detta tar det ett tag att somna om eftersom vi har lite högljudda köksluckor i köket. De är helt omöjliga att öppna utan att det smäller i dem... För att inte tala om när de ska stängas. Så småningom hör jag honom gå ut genom ytterdörren och jag börjar somna in igen... Inte!



Då sätter klockradion igång istället. Den är inställd på att ringa samma tid varje vardag och det glömde vi bort igår när vi satte telefonens alarm. Eftersom jag knappt använt denna klockradio är det bara att tända lampan, sätta på sig glasögonen och leta efter off-knappen. Försöker åter igen somna men hinner inte mer är slumra innan min egen mobil - som normalt sett alltid är på ljudlös på nätterna - piper om sms. Tänker att Martin kanske glömt något eller har missat tåget så jag går ut till vardagsrummet för att kolla. Det var inga problem. Han berättade bara att de inte kunde sätta in hans värde från värdekortet på ett sånt där nytt resekort så han fick åka gratis in istället och försöka lösa det under bytet. Jag går och lägger mig igen.

Tio minuter senare piper telefonen igen - varför stängde jag inte av den när jag var uppe förra gången? - och det är Martin igen. Anslutningsbussen åkte ett par minuter för tidigt vilket innebär att han inte hann med och blir en halvtimme sen till jobbet (JLT är helt opålitliga som pendlingsverktyg!). Jag går tillbaka till sängen igen och tar med mig mobilen. Blundar... Öppnar ögonen igen. Jag är klarvaken - supertrött och klarvaken. Godmorgon Torsdag!

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: