torsdag, juli 07, 2011

Barnvakt och träna

Precis varit ute på en joggingtur. Det var hemskt jobbigt idag och jag orkade inte riktigt springa hela rundan. Tog igen mig lite när benen kändes som tyngst. Det är väl nackdelen med att jobba kvällar - man jobbar när det är som skönast att jogga. Just idag var jag barnvakt på förmiddagen med så jag hade inte ens kunnat ta en tidig tur om jag hade orkat ta mig upp ur sängen.

Som sagt, jag var barnvakt idag. Eller egentligen var det väl jag och Martin som var barnvakt men eftersom han börjar jobba klockan 7 på morgonen så blir det jag som är barnvakt på morgonen. Vi spenderade morgonen med att spela kubb, leka i lekparken, spela brädspel och så (så klart!) spela lite Nintendo Wii. Det är bara att acceptera att jag och Martin är inte lika spännande längre. Däremot har vi roliga tv-spel som lockar...

Om ett par timmar är det dags för mig att jobba igen. Jag jobbar ju på Konsum nu under sommaren och hinner precis sluta där innan jag börjar på mitt nya jobb till hösten. Eftersom jag äntligen tagit min lärarexamen är det dags att ta sig ut och pröva vingarna. Vi får väl se om man har någon nytta av 5 års föreläsningar och seminarier. Det ska bli hemskt kul i alla fall. Jag är så nöjd att jag lyckades få tag på en matte-tjänst. Det måste ju vara det häftigaste skolämnet som finns!

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: