onsdag, januari 27, 2010

Mycket plugg nu!

Igår var det fullt upp. Var hemma vid halv fem och hann således både diska upp, plocka lite och förbereda semlor innan Martin kom hem. Efter lite fika var det dags att sätta sig med lite bröllopsplanering och vips var klockan halv elva och det var dags att sova.

Detta resulterade i att jag idag insåg att tiden inte skulle räcka till och gjorde en rationalisering. Jag bestämde mig för att hoppa över Greens föreläsning om betyg och bedömning (vet inte hur många föreläsningar med samma föreläsare i samma ämne vi redan haft i samhällskunskapen). Istället har jag ägnat morgonen åt att förbereda ett grupparbete som ska påbörjas och avslutas efter lunch. Vi ska göra en ämnesöverskridande terminsplanering som ska inkludera gruppens alla undervisningsämnen – dvs. svenska, engelska, historia, samhällskunskap, religion och matematik. Det är säkert en bra uppgift men frågan är hur mycket den kommer ge när den ska genomföras på en eftermiddag. Imorgon eftermiddag är det dags för tvärredovisning av uppgiften. Vi får väl se hur det blir. Nu måste jag borsta tänderna om jag ska hinna med tåget halv tolv.

1 kommentarer:

mia sa...

jobbigt med så mkt plugg o samtidigt bröllop.. :) Hoppas du hinner njuta!

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: