fredag, januari 08, 2010

Pluggdag

Idag har varit en dag med mycket läsning. Insåg när jag satte mig med min uppsats igår att det nog är bra att ha läst båda de böcker som lett till den debatt jag ska redogöra för. För att slippa åka in till stan lånade jag därför Mia - Sanningen om Gömda som e-bok. Jag läste hela gårdagskvällen och har läst en hel del idag. Har nu ungefär 100 sidor kvar. Jag tror jag kommer hinna läsa dessa ganska fort men har redan en hyfsad uppfattning om andemeningen i boken. Målet är att även hinna skriva inledning, metod och bakgrund i helgen.

Nästa del, undersökningen, kommer bli lite mer omfattande då jag först måste göra en kraftig gallring i det material jag hittat. Måste också strukturera upp materialet så jag håller mig inom de ramar jag satt.

Resten av kvällen blir det nog veckostädning och fredagsmys. Imorgon ska jag in till stan och spela badminton med brorsan på första gången på över ett år. Det blir nog intressant. Efter det ska han i alla fall följa med hit för att spana in vår nya lägenhet lite grann. Vi får väl se om vi passar på att utnyttja hans konstnärliga talanger till att hjälpa till med lite bröllopspyssel också :)

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: