torsdag, januari 07, 2010

Att skriva seminarieuppsats

Igår var Martin ledig eftersom det var röd dag. Vi tog det lugnt precis hela dagen och fick väl inte så mycket vettigt gjort. Vi åt en brunch bestående av amerikanska pannkakor, lönnsirap, vindruvor och banan. Efter denna "frukost" tog det lång tid innan vi var hungriga igen och middagen blev således en sen sådan. God var den dock! Det blev stekt entrecote med hasselbackspotatis och till efterrätt ungsstekta bananer med Mövenpicks "vit choklad"-glass. Mums!

Idag är det dags för mig att komma igång ordentligt med min seminarieuppsats. Ska dyka ner i debatten som uppstod kring sanning i samband med Monica Antonssons bok "sanningen om Gömda". Har läst en del innan och tänkte att jag skulle skapa ett dokument för att känna att jag fått något gjort. Slog upp vår lilla formalia-lathund och har hittils lyckats luska ut både hur man får rak högermarginal och ställer in automatisk avstavning. Har också suttit och fnissat lite åt de tips som finns i slutet av denna lathund. Exempel på dessa är:
  • Se upp med särskrivningar! Det heter inte sär skrivningar.
  • Använd samma tempus i hela uppsatsen.
  • Överanvänd inte orden man och så.
  • Skilj på de och dem.
  • Överanvänd inte utropstecken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är högskolan vi läser på va? :)

Blir nu lite orolig att jag kommer att få äta upp mitt ironiserande när jag får tillbaka min korrekturlästa uppsats...

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: