torsdag, juli 12, 2012

Avkopplande semester

Vi hade ju en hel semestervecka kvar efter att vi kom hem från vår europa-trip. Vi hade nog ställt in oss på att ta det rätt lugnt då det tog på krafterna att semestra. Men lugnt är bara förnamnet. Sen vi kom hem i söndags kväll har vi i princip inte gjort någonting. Timmarna har ägnats åt att läsa, surfa, spela tv-spel och äta god mat. Igår var vi riktigt ambitiösa och cyklades ut till Forserums hembygdsgård och fikade lite grann med alla söta tanter. Tyvärr började det regna precis när vi kom dit så det blev till att sitta inomhus men fikat var så gott så vad gjorde det. Hemmagjord ostkaka och jordgubbstårta, det är fina grejer det!
Vi får väl se om vi tar tag i oss själva idag och gör något utanför hemmet. Tanken är faktiskt att gå och se Hungerspelen på bio. Jag som sagt att det är en film jag absolut inte vill se. Men efter att ha läst böckerna (som var i en klass för sig!) känner jag mig sjukt nyfiken på hur de har gjort filmerna. Det enda sega är att alla föreställningarna, vare sig det är helg eller vardag, bara går klockan tre på eftermiddagen. Känns lite konstigt att sätta sig på bio mitt på ljusa dagen, framförallt på den typen av film. Vi får väl se hur det blir idag.



Jag tänkte fortsätta rapportera lite från vår semester löpande när jag får tid. Kommer ett inlägg till om det senare idag i alla fall.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: