måndag, juli 16, 2012

Besök i helgen

Den här helgen fick jag besök av en gammal tonårsvän. Vi lärde känna varandra i tonåren och träffades främst på olika läger. Framåt gymnasiet åkte vi dock på varsitt håll. Hon spenderade ett år i Ecuador och när hon  kom tillbaka åkte jag till USA för att vara aupair. Lagom till att jag kom tillbaka flyttade hon till England där hon bodde i ett antal år. Vi har därför egentligen inte träffat varandra så mycket i vuxen ålder (mer än på varandras bröllop).

Men under helgen kom hon och hälsade på i stora Forserum. Jag glömde som vanligt att plocka fram kameran så några bilder finns inte. Det blev en del prat om det som varit och det som förändrats. I lördags åkte vi in till Jönköping och bowlade. Jag vet inte vad som hände men jag vann. Om man lägger på sista serien, som vi inte hann spela klart, så var nog Martin snudd på att gå om. Men jag räknade inte så noga konstigt nog. Det enda jag vet är att jag efter två serier ledde med 50 poäng!

Efter bowlingen åkte vi till Jensen för att äta lite gott kött och mjukglassbuffé. Man kan tycka vad man vill om service och så vidare men köttet är i alla fall gott. Väl hemma igen blev det ett parti bondespelet. Vi orkade dock inte spela helt klart utan la ner efter några timme när den första herrgården var köpt. Efter en trevlig söndag var jag och Martin åter ensamma och avslutade helgen med lite kvällsmys för att fira av sista kvällen på semestern.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: