lördag, juli 14, 2012

Rolig dag

Energin kom tillbaka i alla fall! I torsdags bestämde jag mig för att pröva ett par brödrecept jag fått av en vän. Jag hade recept på ett ljusare och ett mörkare och bestämde mig för att börja med det ljusare eftersom det gick fortare. Och trott eller ej, den här gången fick jag till ett luftigt bröd som jäste som det skulle!

När brödet var klart gjorde vi oss i ordning för lite eftermiddagsbio i Jönköping. Vi är väl lite sena så de flesta som vill har väl redan sett Hunger Games. Biosalongen var i alla fall inte särskilt tom så vi slapp både fnittriga fjortisar och tjatiga tanter. Filmen var över all förväntan. Det är väldigt sällan jag inte blir besviken på filmer som är baserade på böcker. Men den här hade de lyckats riktigt bra med. De hade tagit bort "rätt" saker och hade dessutom utnyttjat de fördelar film kan ha gentemot böcker vilket är ovanligt. Detta kompenserade för att de, av logiska skäl, inte kunde skildra hela Kats tankevärld. Det ska bli spännande att se hur fortsättningen blir.

Efter filmen åkte vi bort till Racketcentrum och spelade lite badminton. Med tanke på hur länge det var sen sist satt grundtekniken fortfarande riktigt bra. Fysiken var väl dock inte riktigt vad den brukade. Både jag och Martin flämtade rätt bra efter en stund, men jag hade i alla fall något att skylla på!

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: