fredag, februari 26, 2010

Bröllopet (del 1)

Efter några sista dagar av intensiva förberedelser var den stora dagen här. För att ha gott om tid att sminka mig innan jag skulle till frisören hade jag satt väckarklockan på 7... Inte så nödvändigt! Kvart över 6 vaknade jag klarvaken och låg kvar i sängen en kvart - bara för att. Sen var det dags att börja förberedelserna. Jag fixade grunden till sminket och intog sedan en god frukost. Efter det var det dags för mig och syster att bege oss bort mot frisören. För att detta över huvudtaget skulle vara möjligt spenderade pappa morgonen till att skotta den osannolika mängd snö som fallit under natt och morgon. Väl framme hos frisören fick vi sitta ner och ta det lugnt ett tag och det var då nerverna började anas. När frisören var klar var vi så nöjda. Det blev jättefint. Medan vi väntade på skjutsen hem (nä, vi gick inte i snöstormen med nyfixat hår) blev vi bjudna på cider, frukt och choklad.



Väl hemma möttes vi upp av Martin som precis hade varit och hämtat blommorna i Anderstorp. Han var fixad i håret och redan påklädd. Jag har nog aldrig sett en så stilig man innan. Då tiden börjat rinna iväg så fixade jag så snabbt jag kunde det sista på min make-up. Efter det försvann jag med mor och syster till övervåningen för att försöka få på mig min klänning. Det tog ett tag med en lång snörning som skulle knytas men annars gick det bra. Fixad från topp till tå var det sedan bara att gå ner och visa upp sig för resterande och jag tror att Martin tyckte det var helt godkänt...
Forsättning följer...

1 kommentarer:

Syster sa...

Tack för att jag fick vara brudtärna och hjälpa dig under din stora dag! :)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: