fredag, februari 12, 2010

Tårtbak

Nu är första praktikveckan slut även om den blev kort för min del. Var i alla fall väldigt roligt att vara med på mattelektionerna idag. Fredagar kommer nog bli en rolig dag tror jag: Matte med 9:or, 6:or, 7:or och 8:or. Det är himla roligt att prata matte med eleverna även om de förmodligen tror att jag är lite knäpp när jag säger att det är kul.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att göra klart placeringskorten. Efter det bestämde jag mig för att göra klart ett projekt jag började med igår. Jag har gjort en tårta. Första lite seriösare tårtan fylld med aprikosmousse och vanilj och täckt med sugarpaste. Ska nog testa lite fler när folk råkar fylla år eller så men då ska jag bestämma i tid så jag hinner köpa grejer. Det är ett himla meckel att göra sugarpaste med bra konsistens och det är inte mycket billigare än att köpa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ FIN!

Caroline sa...

Men det ska vara lättare att jobba med =) superfint!! =)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: