onsdag, februari 24, 2010

STARKT kaffe...

God morgon! Dagen började för mig för ungefär 1 timme sen. Vi hade satt kaffebryggaren på timer så kaffet var klart när vi vaknade - Lyx! Dock var kaffet väldigt starkt, precis som igår. Men nu har vi kommit på vad det är för felinställning vi haft. Vi har lyckats få den att mala 10 koppar kaffe till 2 koppar vatten. Haha!

Martin har redan åkt till jobbet och jag funderar på att börja göra lite nytta. Jag har bara planering de första timmarna idag så funderar på att lösa detta hemifrån. Ska försöka hitta någon bra labb på funktioner och samband som eleverna kan jobba med när vi påbörjar detta område nästa vecka. Problemet är väl att hitta en bra labb som man dessutom kan få fram material till. Funderar på något samband längd/massa eller kanske mäta studsen på en studsboll när man släpper den från en viss höjd. Den sista känns roligast men det finns ett problem i att det är svårt att mäta och då är det inte säkert att de får en proportionerlig kurva vilket är själva poängen med labben.

Ikväll ska jag och Martin iväg på alpha-samling. Det blir bara en gång i månaden denna terminen men det passar rätt bra. Det är lättare att hinna med alla samlingar då.

När jag har fått tag på bilder och har ordentligt med tid tänkte jag försöka skriva ett ordentligt inlägg om helgens festligheter.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Jag vill komma och hälsa på Lindfors snart! :)

Philippa sa...

Starkt kaffe <3

Anonym sa...

Kaffet låter svart :) Varför inte labba en semla som ramlar ner i magen med eller utan kaffe - vilket går snabbast?

Pappa Alkebratt

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: