lördag, februari 27, 2010

Bröllopet (del 2)

Jag och min blivande begav oss ut i snöstormen och letade reda på bilen. Dagen till ära skulle vi få köra en Opel Insignia. Vi körde bort till festlokalen där vi mötte upp Jonas Wendefors som var dagens fotograf. Allt var färdigpreppat och det var bara för oss att ställa upp oss och börja fota. Man kände sig lite stel och konstig till en början - om inte annat för den stora maräng jag hade på mig. Men efter ett tag släppte det och vi kunde ha kul.



När klockan började närma sig 14.30 rundade vi av för att hinna bort till kyrkan där vigseln skulle äga rum. Vi smet ner genomkällaringången där vi blev uppmötta av vår vackra tärna och våra söta små näbbar. Vi pratade och fixade och sprayade hår och fixade näbbkorgar och försökte hålla nerverna borta så gott det gick. Så småningom var det dags att bege sig upp en våning. När vi kom upp så stod värdpar och vår vigselpastor redan utanför kyrksalen och väntade. Vi ställde upp oss som vi hade övat och NU kom nerverna på allvar. Vi försökte verka coola för att inte göra näbbarna nervösa men oj vad det kittlade i magen. Det är nog en av de stunder jag minns bäst från dagen: Jag och Martin står utanför kyrksalen nervöst förväntansfulla och håller varandras händer. Nu var det vår tur!




Fortsättning följer...

1 kommentarer:

Mamma sa...

Visst ser kyrkolokalen fin ut när man ser den så här?

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: