måndag, oktober 11, 2010

Könsrollerna har segrat!

När jag ser tillbaka på helgen går det inte att påstå något annat än att jag och Martin har anammat samhällets könsroller med hull och hår. Lördagen började med att jag som vanligt vaknade några timmar innan min morgontrötta man. Jag går upp ungefär samma tid varje dag men är det inte konstigt att tiden räcker till mycket mer på lördagar. En vardag går jag upp runt 8 och äter oftast frukost runt 10 och därimellan får jag inget gjort alls! I lördags åt vi också frukost runt 10. Innan dess hade jag städat badrummet, diskat, handlat, bloggat och gjort frukost.

Senare på dagen dök min käre far upp som lovat att lotsa oss lite när vi skulle fixa med hängare och sånt i badrummet. Innan vi kunde börja blev det en sväng till nässjö för införskaffande av bland annat silikon. När vi kom hem var det bara dags att sätta igång att borra, fylla, skruva... För pappa och Martin alltså! Jag förflyttade mig istället lite diskret till köket där det blev kaffebryggande och framplock av fika. Sen skulle detta plockas undan och maten lagas. Här har vi det jämställt - Vi arbetade ju faktiskt lika mycket båda två!

På söndagen var det dags igen. Vi köpte ju en ny bil för nåt år sen men den som Martin körde innan dess lyckades vi aldrig bli av med. I somras visade det sig också att den inte rullar så det kan vara lite svårt att sälja den ifall den som ska ha den inte kan få in den till stan. Dagens projekt var alltså att få igång bilen. Kan jag något som helst om bilar? Ja, hur man startar och stannar. Så långt sträcker sig min kunskap och den var inte så hjälpsam i dagsläget.

Jag packade därför ner allt jag behövde för att kunna slutföra ett pysselprojekt som är lite bråttom med. När vi kom ut till stugan gjorde vi upp en myseld för att få upp värmen. Sen satt jag där inne och pysslade medan Martin skötte de manliga sysslorna på gården... Usch, vilka hemska kvinnorätts-motståndare vi är!

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: