fredag, oktober 01, 2010

C-uppsats

Jag börjar bli lite stressad nu. Om en vecka så har vi uppsatsupptakt inför c-uppsatsen i samhällskunskap och jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Jag har precis börjat greppa vad en c-uppsats är men vet inte alls vad jag skulle kunna skriva om. Jag har nog tänkt mig att den på något sätt ska omfatta ungdomars syn/uppfattning om något. Vidare vill jag helst göra en kvalitativ uppsats, dvs. undersökning som bygger på ett mindre antal intervjuer som går lite djupare inom något... Men vad???? Idéer?

2 kommentarer:

mia sa...

tack för förklaringarna på dina akademiska ord.. :)
Kanske du ska passa på att använda din egna bakgrund, ta reda på hur Ungdomars syn på religion ligger till idag. Hur dom tänker och hur dom ser på dagens problem i samhället, om dom kopplar ihop det ena med det andra..typ...
Inte enbart kristendomen, utan även annat.. kommer sverige vara ett kristet land i framtiden. ur verklighets syn. ett litet förslag..

Caroline sa...

Jag märkte att något hade blivit knas när ja gick in via explorer men var inne på google chrome när ja fixa och orka inte fixa sen :P

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: