lördag, oktober 09, 2010

Ullared!

I tisdags hade jag en heldag ledig från skolan och bestämde mig för att passa på att åka ner till Ullared. Om man vill ta sig in, ut och lyckas förflytta sig överhuvud taget därinne så kändes det som en bra idé att åka en vardag... Trodde jag! Det var precis lika mycket folk som alltid, i alla fall kändes det så.

Eftersom Martin jobbade hade jag i uppdrag att hitta en vinterjacka till honom. Jag brukar vara smakråd åt honom men det var mycket svårare när han inte var med. Dels kunde vi ju inte resonera och jag kunde inte titta på hans ansiktsuttryck vad han egentligen tyckte men framförallt så gick det inte prova de för att se hur stilen passade. Vissa jackor, som inte hängde på skyltdockor, provade jag på mig själv för att försöka se hur de såg ut när de satt på någon. Alla dessa jackor såg följdaktligen ut som tjejjackor i mina ögon.

Nåväl, jag hittade både jacka till Martin och lite andra grejer. På bilderna nedan kommer ett urplock av vad jag fick med mig hem.

På vägen hem passade jag på att stanna till i Gislaved eftersom man så behändigt passerar därigenom. Det blev fika och superstars med mamma och pappa innan jag fortsatte hemåt. Åkte för övrigt via Skillingaryd hem och det är inte ett skämt vad många minkar som fanns, både överkörda på vägen och irrandes omkring. Hörde på radion att det fortfarande var 12 000 minkar lösa efter utsläppet och det märktes på vägarna. Jag körde slalom i några km. Där ser man vad godhjärtade dessa djuraktivister är. Släpper ut tusentals minkar till en säker död antingen i trafiken eller på grund av svält.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: