onsdag, januari 07, 2009

Bry sig lagom?

Bry sig om. Lägga sig i. Curla. Visa kärlek.

Hur mycket är det egentligen okej att bry sig om andra? Finns det några givna regler eller normer?

Något av det svåraste som finns är att se nån som man bryr sig riktigt mycket om må dåligt. Jag vet inte hur många gånger jag önskat att jag bara kunde ta allt som min vän bär på och bära själv. Låta tårarna rinna nerför min kinder istället. Men är det inte konstigt att just de gångerna då man som mest vill finnas där för nån så kan man göra som minst?

Man kan ju visa att man finns där. Man kan säga att man bryr sig. Men man får inte vara för påträngande... Eller? Men det finns ju de som tror sig klara sig själva, eller som inte vill belasta sin vänner, som egentligen visst behöver nån som bryr sig. Hur påstridig får man egentligen vara då? Var går gränsen mellan att bry sig och att göra intrång på nåns integritet?

2 kommentarer:

Knubbe sa...

"Man kan ju visa att man finns där. Man kan säga att man bryr sig."
Jag tror att de flesta uppskattar detta mer än, som du uttrycker det, påträngande beteende. Jag vet att jag gör det..

Anonym sa...

Jag är sån som tror att jag fixar allt själv, har dock märkt att jag inte gör det.
Och även om jag kan bli sur när folk bryr sig "för mycket" uppskattar jag nog det :)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: