lördag, januari 10, 2009

Maintain consciousness

Satt och lyssnade på en låt med mitt favoritband och insåg plötsligt hur "huvudet-på-spiken" texten är.

Jag har otroligt lätt för att bli uttråkad. Det måste hända saker hela tiden för att hålla rastlösheten på avstånd. Men ändå så är jag alldeles för lat för att göra de saker som jag faktiskt behöver, och i viss mån också vill göra. Jag springer istället från pianot till datorn till tv:n och tillbaka igen. Det stänger av. Jag flyr.

När jag sitter framför tv:n så är jag sällan särskilt inne i programmen som visas. Det handlar om att stänga av. Jag sitter som nåt kolli i flera timmar utan att reflerktera över nånting utanför denna fantasivärld.

"...cause its completely up to us to maintain consciousness."

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag e precis likadan. Lätt att tänka att man ska göra en sak, hjärnan vill men inte kroppen lixom. Överslags handling, jag borde göra det, å det. Så då gör jag nått helt annat. Jätte logiskt! Inte alls.. Men det känns bra just då.

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: