måndag, januari 12, 2009

Mer cred åt impulsivitet

Jag är verkligen inte särskilt impulsiv av mig. Det är många som tror att jag är men det är bara utåt. Det kanske verkar som att jag gör något impulsivt när jag i själva verket gått och funderat på vad jag kan göra för impulsivt i säkert en timme. Jag är en kontrollmänniska som vill ha tok-koll på allt - jämt!

I alla fall, skulle gå och fika med den specielle idag men när vi gick där och letade efter nåt fik med stora, läskande bakelser gick vi förbi biografen (säger man fortfarande biograf eller är det gammalmodigt?). Vi fick ett infall att vi skulle kika efter vad som spelades och när vi går in ser vi att det går en film som vi faktiskt vill se - om 10 minuter. Så vi ställer oss helt enkelt i kön och köper våra biljetter.

Jag är egentligen inte jättesåld på bio men nu blev det nånting som vi bara gjorde för att vi ville. Vi tog en paus från måsten och borden och känslan efteråt är oslagbar. Man känner sig utvilad och levande. Så mer creds åt impulsiviteten!

1 kommentarer:

Anonym sa...

tror man kan säga biograf men lite gammalmodigt e det nog. ;) Det var ju en kul kväll. så vi får vara mer impulsiva i livet.

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: