måndag, november 16, 2009

En fullspäckad helg

Oj vad den här helgen har gått fort! Som jag skrev tidigare var det flytt som gällde. I fredags packade jag så mycket jag hann och hade kartonger till innan vi åkte hem till Martin. Eftersom min säng var såld kändes det bättre att spendera natten hos honom. På lördag morgon (läs förmiddag) kom mina kära föräldrar med bil, släp och flyttkartonger. Vi lastade ut det av Martins saker som vi hunnit packa ner på morgonen sen åkte vi till Forserum. Upp och ner för trappor. kartonger åt alla håll. Pizza och kebab. 4 trötta människor.

När mamma och pappa hade åkt så roade jag och Martin oss med att montera ihop bokhyllan och försöka samla ihop alla sladdar runt tv:n lite fint. Vi var nog i säng efter 1. Nästa morgon vaknade jag relativt tidigt och när Martin också hade vaknat så bar det av till Ikea. Vi skulle inte handla så mycket eftersom vi har det mesta i möbelväg. Vi skulle köpa på oss lite småplock som lampor och gardiner. 6 timmar senare var vi klara och jag törs inte säga hur mycket fattigare vi blev av detta småplock. Sen var det bara hem och montera. Vi hade faktiskt köpt en möbel: En byrå. Den var jättefin. Kommer bild sen.

Idag var det skola igen. Föreläsning följt av grupparbete. Vi var en man kort idag men efter 4 timmar känns det som vi är så gott som färdiga. Lite teknikaliteter kvar bara. Snart slutar Martin jobbet och då ska vi åka och titta på en soffgrupp. Hoppas att den är fin och att vi får ner priset så vi har råd med den. Hoppas.

0 kommentarer:

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: