fredag, november 27, 2009

Mysfredag

Tenta är skriven! Det borde ha gått bra. Har missat en del poäng på varje fråga, framförallt historie-frågan blev lite knapphänt. Men jag borde ha samlat på mig tillräckligt många poäng för att bli godkänd. Och skulle det visa sig att jag totalt missuppfattat tentan så får jag väl komplettera - Inte värre än så! Jag känner i alla fall att jag lärt mig ganska mycket. Bekräftades idag när jag fick frågorna framför mig och insåg att jag kunde tänka in resonemang i de grafer och modeller vi lärt oss. Då måste jag ju någonstans ha internaliserat de. När jag kom hem blev jag jättetrött ooch somnade ganska snabbt. Sov till 15-tiden när jag bestämde mig för att sätta på lite kaffe.

Jag och Martin har haft någon slags rutin denna veckan att sätta oss i köket och dricka kaffe när han kommer hem från jobbet på eftermiddagen. Det är mysigt när man inte setts under dagen att bara få sitta och prata och ta det lugnt. Framförallt denna veckan när detnästan varit den enda mentala pausen jag fått från tentaplugget. Idag lyxade vi till det lite och tog pepparkakor och muffins till kaffet och satte oss i soffan istället.

Nu sitter jag här med datorn och lyssnar på Spotify. Blev inspirerad när jag besökte min kära sysslings blogg och såg att hon lyssnat på Kate Voegele. Eftersom jag tittat på ett halvt avsnitt One tree hill idag stämde namnet och bilden illa överens men jag blev i alla fall sugne på att lyssna på henne. Så Kate Voegele rullar och Martin ligger här brevid mig på soffan och sover. Mysfredag!

1 kommentarer:

Philippa sa...

Kul att kunna inspirera folk, hehe!

Åh vilken mysig rutin med kaffet! Det lät inte dumt =)

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: