onsdag, november 04, 2009

Jag ser det snöar...

Brrr... Den här dagen började med att stå i snålblåsten och vänta på tåget. Det var långa 5 minutrar. När jag väl kom in till stan så var det lite varmare men det snöade faktiskt. Flingorna är väl inte större än nån millimeter och det är inget som lägger sig med det har ändå snöat hela dagen. Passar ju bra att jag bytta till vinterutseende på bloggen igår.

I skolan avverkade vi någon underlig föreläsning som jag fortfarande inte riktigt vet vade den handlade om. Jag tror att den handlade om ekonomisk tillväxt. Jaja... Det skulle tydligen vara kapitel 10 i boken så det är bara att slå upp och läsa igenom. Efterföreläsningen satt vi kvar ett par timmar och pratade ihop oss om vår gruppuppgift; Hur ser arbetslösheten ut i olika delar av Sverige och vad finns det för orsaker? En kortare uppsats på 4 sidor skulle det vara så det ska nog vara överkomligt.

Nu tänkte jag sätta mig och sticka en stund. Jag ska göra en tomte!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Den skrivningen kan ju inte vara svår att få ihop om man tittar på vart jobben försvunnit senare tid och avflyttningsorterna och orsak till detta lite tidigare tid. Lägg till detta all outsourcing till underentreprnörer i utlandet (Kina m fl) + bilindustrins globala problem som lår undan fötterna på de lokala underentreprenörerna. Lätt 20 sidor :>
/pappa

Etiketter

Läser just nu:

Lyssnar på just nu:

Lyssnar på just nu:
INGET!! Någon som har något förslag?

Besökare


Besökare idag:
Besökare totalt: